FANDOM

Zooväg 7 börjar i Repo City. Den börjar vid den delvis stängda McHazburger's-restaurangen. Den fortsätter sedan ut från Repo City och går genom skogar innan den når Vabam. Vägen övergår då till Fabam Motorway och och fortsätter sedan ut från Vabam som en motorväg. Vägen går sedan förbi Backoytte, Ballas, Statmoil samt Toyote innan den når St. Vallas, där den svänger åt Jallas.

Nummerhistoria Redigera

Vabam - St. Vallas Redigera

Zooväg 7 hette förr enbart Zooväg 7 sträckan Vabam - Ballas. Sträckan Ballas - Statmoil hette Zooväg 1. En liten sträcka mot Statmoil hette fortfarande Zooväg 1, men den 14 januari 2004 slogs den även samman. Sträckan Statmoil - St. Vallas hette Zooväg 2. I början av 1950-talet hette sträckan mellan Vabam - Backoytte troligen Zooväg 4. Den vägen gick på en helt annan sträcka än vad den gör idag och den heter nu Gamleväg 6004.

Fram tills 2011 slutade Zooväg 7 i St. Vallas, men går nu till Frediscshcatzen. Zooväg 49 tog över stadsmotorvägen in i St. Vallas. Tidigare gick Zooväg 7 direkt på Kaplarna, den går nu åt sidan som motorväg (Zooväg 48 tog över vägen på Kaplarna).

St. Vallas - Jallas Redigera

Zooväg 1

Den här delen, som då hette Zooväg X4, gick sträckan Liveoytte - Jallas

Sträckan St. Vallas - Liveoytte hette Zooväg 8 medan sträckan Liveoytte - Jallas hette Zooväg 86 (fram till Vachel Baid innan 2004) (Zooväg X4 från den 12 november 2003).

Slumpartad wiki