FANDOM

Dags att fräscha om artikeln?
YaberOlan Wiki New Logo

YaberOlan Wiki är en wiki som fokuserar på allting, det vill säga mellan fantasi och verklighet. Det slogan som den här wikin använder är En fantasivärld!, tidigare Lätt och falskt! och Vad ska du göra under vintern?. Under kvällen den 24 mars 2011 byttes några avatar till några konton ut mot den som 8ju använder just nu.

Den 2 maj 2011 meddelade YaberOlan Wiki att en ny wiki ska skapas. Den wikin kommer att skapas någonstans i maj 2011 eller juni 2011. Men det gick inte som planerna. Man tänkte skapa wikin i augusti 2011. Men det gick inte heller. Men till slut skapade man den wikin och den fick namnet "Lenton Wiki". YaberOlan Wiki kommer dock att leva vidare tills den 14 januari 2012 då wikin ersätts av Lenton Wiki. Men Yaber har nu sagt att Lenton Wiki kommer inte att ersätta YaberOlan Wiki eftersom KoopaLiz har skapat wikin.

Logotyper Redigera

25 december 2010 - 24 mars 2011 Redigera

YaberOlan Wiki

Den 25 december 2010 startades YaberOlan Wiki i samband med att Lols Wiki slutade användas. Men man kan fortfarande besöka den wikin trots att den själv säger att man ska gå till YaberOlan Wiki.

24 mars 2011 - 16 september 2011 Redigera

YaberOlan Wiki New Logo

Den 24 mars 2011 valde alla bloggsidor (senare även själva wikin) att uppdatera sin logotyp.

16 september 2011 - 5 november 2011 Redigera

YaberOlanWikiOctober2011Logo

På grund av problem fick man byta ut den gamla logotypen mot en ny. Från början kallades wikin för "Spam Center Wiki", men i oktober 2011 byttes texten ut mot YaberOlan Wiki igen.

5 november 2011 - Redigera

YaberOlan Wiki New Logo nov11

Den nya logotypen kunde dock inte leva länge på grund av problemen. Den 5 november 2011 uppdaterades YaberOlan Wiki och den gamla logotypen byttes ut mot en ny.

Bilder Redigera

Nintendo GameCube

Den allra första bilden

Nästan varje dag (undantag finns) laddas det upp nya bilder som ska användas till en av våra artiklar. Den allra första bilden laddades upp den 27 december 2010 kl. 10.11 av Yaber och visar ett Nintendo GameCube. Från början var det bara Yaber som laddade upp bilder. Senare tog 8ju över delen där alla bilder laddas upp. Även Olofströms kommun,HaunsterVista, Fjuga och KoopaLiz har också gjort det.

Slumpartad wiki