FANDOM

Vabam.PNG

Flotes-området

Vabam är huvudstaden i Yurka. Utanför huvudstaden körs Yurkas Grand Prix.

Vabam översatt till andra språk Redigera

  • Jiddisch: וואַבאַם
  • Serbiska: Вабам
  • Slovakiska: vABA

Historia Redigera

Vabam grundades den 28 augusti 1744 av Vebim II. Då hette det Vebim. Den 2 augusti 1986, då Vabam hade stått som Vebim, bestämde Olkov Armiv för att byta namn till Vabam. Sedan 1998 styrs Vabam av Olkov Armiv.

2001 flög Zoo Airlines Flight Tex 10 in i Vabam Trade Center. Anledningen var att motorerna hade lagt av. Detta orsakade att Two Vabam Trade Center kollapsade 2011. 2012 flög ett flygplan in i Three Vabam Trade Center. Enligt Olkov Armiv hade flygplanet kapats av några al-Mamba medlemmar från The Piton Leaders. Piloten sägs ha varit Faeoz-Ah Juamshi. Byggnaden stod kvar i flera dagar innan det till slut kollapsade. Sedan kom ett annat flygplan och störtade i marken. Olkov Armiv förklarade att Vabam höll på att förstöras (han sa även att BMW M6's hus inklusive bilen kommer inte att förstöras). Den 2 maj 2012 kom ett flygplan och flög in i helicopter x. Lalkov Armiv omkommer. Olkov Armiv's kamera blir den enda som filmar denna terroristattacken. Alla Vabam News kameror finns kvar, men de filmar inte under tillfället.

Den 15 juni 2012 startade en helikopter från Vabam News sin kamera. En timme och fem minuter efter att helikoptern hade filmat så såg Olkov Armiv att Flotes-broarna hade kollapsat. Broarna invidges den 17 maj 202 av två yurkiska män. De sista som tog sig över bron var Michael Vommer och Lanker.

Kända bilar och personer från Vabam Redigera

  • BMW M6 (Bilen bor på Pitmastervägen 77)
  • Lalkov Armiv (Dog den 2 maj 2012 när helicopter x förstördes)

Nuvarande hyreshus och byggnader Redigera

Tidigare hyreshus och byggnader Redigera

Roof Vabam.PNG

Treseter-området

Slumpartad wiki