FANDOM

The Road Race (nu känd som The Race of UM, som det hette förr), är en serie banor på TrackmaniaKD.

Den första banan ser ut som en 0:a (karta finns på rubriken Banor). Den andra banan utspelar sig på en ö där man måste köra klart hela för att få den bästa rekordtiden.

Den tredje banan finns troligen kvar men utseendet saknas.

Historia Redigera

Race 1 Redigera

Denna banan började byggas 2006 och stod klart troligen 2008. Banan har alltid sett ut som den gjorde från början, men några förändringar har skett. Hela banan återstår, men resten har ändrats eller lagts till. Ursprunget skapades 2008 och då körde många, men 2009 tappades många bort, och därför skapades en ny 2010. Man behöll Linus och Kristan, men de andra har försvunnit. Nu har många kört och en av dem är Maxi.

Den 5 oktober 2000 hände en hemsk olycka på banan. En BMW körde på banan tills det sista varvet när olyckan inträffade. Bilen's motor lade av och drog bilen ut från banan. Bilen började brinna några minuter senare. Föraren som körde bilen, Kevin Lezoop, överlevde. Olyckan inträffade vid den sista kurvan på det sista varvet. SVTA-kameran sattes ut senare för att filma bilen. Banans kamera följde banan tills den såg bilen.

En annan olycka inträffade den 4 juni 2007. En Audi körde på banan tills det sista varvet när olyckan inträffade. Bilen var vid den sista kurvan och var på väg in i mål. Föraren trodde att han låg 1:a, men motorn lade av precis innan bilen passerade mål-linjen. Sen startade bilen av sig själv och körde in i väggen för att sedan brinna. Föraren som körde bilen, JohnDaMeshter (John Da Meshter), sa att bilen startade av sig själv. Han sa även att han hoppade ut ur bilen innan den startade av sig själv.

Banor Redigera

  • Race 3, Okänd bana. Utseende har ej upptäckts
  • Race 4, Nerlagd driftbana, öppnades 2010 men förstördes den 4 juni 2011
  • Röd: Start Grön: Mål Race 5, Planerad bana. Ska börja utanför en tunnel och sen sluta i en flygplats.

Noteringar Redigera

  • Både det första racet och den fjärde är de enda som har tre varv.
  • Även om det andra racet går genom en ö, så står det på deras hemsida att "Banan är borttagen. :(". Detta är bara ett skämt som någon har glömt att ta bort det. Skämtet skapades den 1 april 2010

Slumpartad wiki