FANDOM

Gula huset map

Karta över Gula huset

Gula huset (tidigare Safoir Arso House, med adressen Ugglebodavägen 60) är ett hus på Ugglebodavägen med numret 60. Här bodde en familj 12 november 1993 - 18 juli 2007. De flyttade sedan ifrån huset.

På gamla bilder (runt 1994) kan man se att huset var rött. En privatperson målade om huset till gult. I slutet av augusti 2012 målades huset om till rött som det var före 1994. Lite senare gjordes taket om.

Att sälja huset Redigera

Nuvarande status Redigera

För tillfället är huset klassat som ett Reservhus (tomten får inte säljas, rivas, flyttas, förstöras och så vidare...). Det är däremot tillåtet att måla om det och fixa vissa problem, men det krävs tillåtelse innan detta kan göras.

Processen Redigera

En privatperson vill ha huset, men måste vänta tills arbetet är färdigt.

I februari 2014 togs beslutet: huset kommer att säljas. Processen kan däremot inte börja förrän runt 2015. Hela tomten kommer att utrymmas, även utomhus. Vissa objekt "skrotas" medan andra objekt behålls. När arbetet är färdigt kommer huset att förlora sin status som Reservhus, den kommer att döpas om till Ugglebodavägen 60 samt att privatpersoner kan "slåss" om vem som ska få ha huset.

Galleri Redigera

Slumpartad wiki