FANDOM

Datordamp.PNG

Alex med sin bärbära Mac-dator

Hmmm...
Städa den här SIDAN!
Den här sidan behöver städas upp för att må bra och vara frisk. Är du modig att hjälpa oss?

Datordamp är ett videoklipp på YouTube som laddades upp den som handlar om en person som heter Alex ska gå in på en webbsida men blir sedan arg och tar sönder datorn.

Handling Redigera

DU ÄR FÖR DUM FÖR ATT BESÖKA DENNA HEMSIDA.PNG

Vad Alex ser istället för webbsidan han skulle gå in på

Datordamp Screenshot.PNG

Datorn blir förstörd av hammaren

I början att videoklippet visas ett intro som börjar med att Alex ska just gå över ett övergångsställe. Plötsligt blir han tvungen att knyta sin högra sko, men när han väl ska gå ifrån kommer en svart bil och detta får Alex att reagera.

Videoklippets verkliga handling börjar med att Alex går ut ur ett hus med en bärbar Mac-dator och sätter sig ned för att gå ut på Internet. Innan han börjar användar den slår han lite då och då. Att datorn inte svarar får Alex att slå i tangentbordet för att få den att svara. Efter att det inträffade skrev han in webbadressen www.fetahemsidanasså.se/com och tryckte sedan Enter. Istället för vad som skulle dyka upp får han upp ett meddelande som säger "DU ÄR FÖR DUM FÖR ATT BESÖKA DENNA HEMSIDA", vilket får han att verkligen bli arg. Han använder en hammare för att förstöra datorn och sparkar sedan i den för att förstöra den ännu mer. Han slutar med att använda sina händer och går sedan ifrån datorn och arbetar med annat.

Misstag Redigera

  • Alex har en bärbar Mac-dator och han är utomhus vid detta fället. Men när man får se när han skriver in webbadressen så görs detta på en dator med Windows XP inomhus.

Slumpartad wiki